ZDRAVÁ SNÍDANĚ

Healthy-mixed-bowl-of-Fruit-Salad-63061912

 

Diskuse o zdravé výživě a mnohé články v odborných publikacích jasně hovoří o tom, že důležitý je nejenom samotný jídelníček, ale i načasování konkrétních pokrmů. Součástí denního rituálu by měla být vyrovnaná strava a zapomínat bychom neměli především na svačinky. Hodně důležitou roli hraje ale také snídaně. Start do nového dne s vydatnou a vyváženou snídaní je pochopitelně mnohem lepší. My se zaměříme jak na důvody přichystání zdravé snídaně, tak i na její skladbu a v neposlední řadě nabídneme také 2 zajímavé recepty, jež se vám mohou hodit.

Proč nelze zdravou snídaní opomíjet?

Už od útlého věku je nám vštěpováno, že snídaně je základem pro každý den. Je to pravda, dostatek energie nám pomůže v jakýchkoli činnostech, jež v průběhu dne vykonáváme. Na unaveného a mdlého člověka není v zaměstnání nikdo zvědavý. Jen pro přehled, zdravou snídaní bychom neměli vynechat, protože:

  • umí doplnit potřebnou energii,
  • efektivně nastartuje metabolismus,
  • podpoří komplexní hubnutí,
  • zabrání zbytečnému přejídání se,
  • nebudete mít neustále chutě na sladkosti,
  • zlepší koncentraci,
  • eliminuje únavu,
  • zvýší výkonnost.

 

Obecně lze poznamenat, že sytí lidé nejsou po celý den nervózní a zbytečně se nepřejídají. Určitě ale nepočítejte s tím, že by vás sebezdravější snídaně zachránila před konzumací sladkostí, tučných jídel a čehokoli dalšího. Pevná vůle je zkrátka zapotřebí.